Jak zorganizować wesele w domu

Jak zorganizować wesele w domu

Koszty, związane z organizacją wesela, są często na tyle wysokie, że pary rezygnują z jego wyprawiania. Jednak ciekawą alternatywą dla dużej imprezy dla kilkudziesięciu gości może być kameralne spotkanie w mniejszym gronie, które zorganizować można nawet w niedużym mieszkaniu.

Sprawdź: odbiór mieszkania od dewelopera w Krakowie

Wesele w mieszkaniu – jak się przygotować

W dobie pandemii znacznie wzrosła ilość przyjęć weselnych, organizowanych w domu, głównie ze względu na ograniczenia w liczebności gości. Jednak rosnąca popularność takiego rozwiązania może okazać się stałym trendem – koszt takiej imprezy jest znacznie niższy, nie wymaga też planowania z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, jak ma to miejsce w przypadku wesel, odbywających się w wynajmowanych na ten cel salach lub obiektach. Wydatki, związane z organizacją imprezy, ograniczone będą w tym przypadku do jedzenia, napoi oraz ewentualnie fotografa i DJ -a, jeżeli metraż mieszkania pozwoli na zaplanowanie tanecznej części imprezy, przy czym samodzielne zadbanie o oprawę muzyczną też nie powinno stanowić problemu. Ze względu na fakt, że tego typu impreza może wiązać się z koniecznością przeprowadzenia później w mieszkaniu drobnych napraw bądź niewielkiego odświeżenia wnętrza, najlepszym rozwiązaniem będzie zaplanowanie  jej we własnym mieszkaniu. Może zdarzyć się, że już nabywając mieszkanie wstępnie planujemy, że organizować tam będziemy większe spotkania z rodzina i przyjaciółmi. W takim przypadku, zwłaszcza jeżeli mieszkanie kupujemy od dewelopera, możemy zadbać o to, aby było ono dostosowane do naszych wymagań poprzez wprowadzenie niezbędnych zmian w projekcie jeszcze na etapie budowy budynku. Wówczas kluczowe będzie sprawdzenie podczas odbioru mieszkania, czy wprowadzone przez nas zmiany zostały poprawnie zrealizowane. Mogą one dotyczyć na przykład zmiany układu gniazdek elektrycznych lub postawienia dodatkowej ścianki działowej, co pozwoli na lepsze dopasowanie wnętrza do naszych potrzeb.

Przeczytaj również:  Jak udostępnić zdjęcia ślubne na dysk google?

Może Ci się przydać: Odbiór mieszkania od dewelopera Wrocław

Wesele w domu – menu i dekoracje

Jeżeli wesele organizujemy we własnym zakresie, to na nas spocznie odpowiedzialność za przygotowanie wnętrza oraz ustalenie menu dla gości. Można się tu zdać oczywiście na wsparcie firmy organizującej tego typu wydarzenia, ale ze względu na kameralny charakter przyjęcia jego przynajmniej częściowo samodzielne przygotowanie nie powinno stanowić problemu.

Jeżeli chodzi o jedzenie, to tutaj warto jest zdać się na firmę cateringową, ponieważ dzięki temu zarówno zaplanowaniem dopasowanego do ilości gości i ich gustu menu, jak i przygotowaniem posiłków i ich podaniem zajmą się profesjonaliści, a gospodarze będą mogli skupić się na dobrej zabawie. Natomiast w zakresie dekoracji pomoc firmy zewnętrznej nie powinna być niezbędna – wystarczy udekorować wnętrze kwiatami, można też wykorzystać do tego celu balony oraz inne tego typu akcesoria, jak lampiony, ślubne girlandy lub rozety.

Organizacja wesela w domu – formalne ograniczenia

W prawie brak jest przepisów regulujących kwestię tak zwanej ciszy nocnej, która zwyczajowo obowiązuje od godziny 22 do 6 rano. W Kodeksie wykroczeń znaleźć można jednak przepis, zgodnie z którym zakłócanie spokoju, porządku publicznego lub spoczynku nocnego podlegać może karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny (art. 51 kw). Dlatego warto jest zadbać o kameralny charakter imprezy, odbywającej się w mieszkaniu. Dobrze jest też odpowiednio wcześnie uzyskać informację na temat regulaminu danej wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej. O takie kwestie możemy podpytać już podczas odbioru mieszkania, jeżeli kupujemy je od poprzedniego właściciela, który na pewno posiada wiedzę na temat zasad obowiązujących w budynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *